torsdag 1 april 2010

TRIMPROJEKT YAMAHA SHO -2009 337 HK DEL III

Hej igen,

Här kommer fortsättningen av Yamaha SHO 337 hk trimningsprojektet

En glad Rikard som köpte 2 st! Yamaha SHO maskiner för att ha en som reservdels skoter
Notera i bakgrunden "Fort Knox" larmsystemet, Tjuvar göra sig icke besvär....

Intercoolern på plats

Den extremt viktiga oljepåfyllningen efter en demonterad kompressor

"Guld burken" Motec M400 som levererar sanslös prestanda till din trimmade vattenskoter

Noggrann kontroll av pumptunnel och andra viktiga komponenter för maximalt flöde med hjälp av fiberoptik

En mycket tydlig bild framträder, helt ovärderligt hjälpmedel

Free flow avgassystem

Noggrann genomgång av samtliga genomföringar, slangkopplingar och andra vitala komponenter

Här kontrolleras throttlebodyn med dess anslutningar så att ingen tjuvluft

Här kan man se en dold slangkoppling. I Racing lämnas ingenting åt slumpen, utan dubbelkollas alltid

Dubbla waterpickups monterade på vattenpumpen. Dessa kommer förse motorblock, IC och oljekylning med avsevärt mer och högre vattentryck/kylning än original. En hård trimmad motor genererar enorma mängder värme.

Original ECU har lämnat skotern och ersatts av Motec ECU

Dags för kalibrering och mappfilen innan första uppstart

Sista mecket inna uppstart

Vattenslangen är tillsatt och motorn startas upp

En mycket glad och lättad Rickard...
I nästa inlägg kommer hon i sjön för provkörning och inställning
Mvh Niklas
RIB EXTREME RACING
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar