Hej,
En komponent som får mycket stryk vid trimning är kompressorkopplingen. På min "MONSTER SHO" har den gått sönder två ggr. Resultatet blir en helt orkeslös motor då kompressorn inte laddar alls.

Kompressorn avlägsnas och framdelen av motorn plockas isär. En mycket omfattande oljigt arbete har du framför dig. Inget att rekommendera för den ovane mekanikern.

Eftersom oljepumpen är av högsta betydelse så får man ej göra misstag vid demontering och ihopmonteringen.

Här ser man rakt ned i transmissionen där man återfinner kompressorkopplingen

Specialverktyg är ett måste för att kunna utföra arbetet

Här är den nya precis lanserade dubbelkopplingen som används sedan ett par månader tillbaka av världseliten inom vattenskoterracing.
Funktionen är att kopplingslamellerna på kompressoraxeln "löser" ut innan den vanliga kompressorkopplingen tar stryk och därmed förlänger man kompressorkopplingens "liv"
Mvh Niklas
RIB EXTREME RACING
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar